2010. november 12., péntek

Zsófi aszaltgyümölcsös sültcsirkéje

Hozzávalók:
- Csirkecomb és/vagy mell
- Aszaltgyümölcsök
- Lilahagyma
- Fokhagyma
- Méz
- Olivaolaj
- Lekvár
- Só, bors

Csirke combot és/vagy mellet beteszel egy tűzálló tálba, mellé szórsz egy jó adag aszalt szilvát meg egy adag aszalt barackot, négybe vágott lilahagymát, sok fokhagymát. Egy tálban kikeversz mézet, olivaolajat, vmi lekvárt, bort, só-bors, ezt ráöntöd az egészre, letakarva betolod a sütőbe, 1órát sütöd,aztán mérsékled a hőmérsékletet,és sütöd amíg el nem jön az ebéd ideje.
Akármeddig kvázi, annál jobb, minél inkább lekvászerűre szétfő a gyümölcs és a hagyma. Én ma pl. 4kor kiveszem ezt a sütőből és átteszem a melegítőlapra, ahol 4-5órán át fog még főddögélni. hmmmmmmmm...
Hozzátenném, hogy került a ráöntős cuccba fahéj, gyömbér és szerecsendió is, most összerkatam, de csak később megy a sütőbe. Akár egy napot is ázhatna a cuccban, még jobban összeérne az íze.
Vegyétek, vigyétek, én találtam ki, szuperfinom!
Zsófi

1 megjegyzés:

  1. Finom lehet.
    Befőzésből maradt meggylével öntöztem meg a minap a sülő csirkemellet, egészen elvarázsolta.

    VálaszTörlés