2011. november 1., kedd

Zöldséglepény (Kismama újság)

Az előző receptben keletkezett silónyi mennyiségű főtt zöldségféle felhasználására. ;)

Hozzávalók:
25 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt (Én Graham liszttel csináltam. Érdemes kipróbálni így, szerintem a tk. liszt íze nagyon jól passzol a levesben főtt finom zöldségekhez meg a sajthoz a lepény tetején. Ha lenne itthon, még kipróbálnám fele rozsliszt, fele tk. búzalisztből is, vagy esetleg zabliszt-tk. búzaliszt kombinációban)
5 dkg vaj/margarin
2 dkg élesztő 1 dl langyos, cukros (szűk kávékanálnyit tettem bele) tejben megfuttatva. (az eredetiben 2.5 deka volt, de féltem, hogy azzal már kiérződik az élesztő íze, amit nagyon nem szeretek tésztákban, ezért kicsit csökkentettem a mennyiségét.)
3-4 evőkanál joghurt (amennyit felvesz a tészta dagasztás közben, én kanalanként tettem bele, 3 kanálnyi kellett.)
esetleg 1 szűk mokkáskanálnyi só
2 dl tejföl vagy főzőtejszín
1 tojás
1 gerezd fokhagyma
1-1 késhegynyi római kömény (na az se volt otthon, finom lett nélküle is...) és curry.
sajtok ízlés szerint

Összegyúrtam, dagasztottam a tésztát, a vajat olvasztva tettem bele. Sütőpapíron kinyújtottam akkorára, mint a tortaforma belseje. Ez az adag 2, kb. 24 cm átmérőjű kerek formához (én sima tortaformában sütöttem) elegendő. A teljes adag vsz. elfér egy nagyobbacska tepsiben, ami valamivel kisebb, mint az egészen nagy sütőlemezek. Kinyújtott állapotban a tészta ne legyen vastagabb fél centinél. Sütőpapírostul beletettem a formába, 1 órát kelesztettem letakarva.
Közben kihalásztam a levesből a lepény tetejére szánt zöldségeket, husit, lecsepegtettem. (pl. nagy szűrőkanálba téve)
Amikor megkelt, összekevertem a tejfölt a tojással, beletettem a fűszereket, rákentem a tésztára, majd jöhetnek a zöldségek. Ha van válogatósabb user, akkor érdemes fajtánként külön-külön tortacikkekre rakni a zöldségeket, ha nem, akkor mehet mindenből mindenhova. Jöhetnek a sajtok: pl. mozzarellakockák-karikák, vagy feta-csimbókok, vagy márványsajt összemorzsolva. Én a feta tetejére még valami akciós trappistát is reszeltem, az jó volt, mert alatta nem száradtak ki a zöldségek. (A feta nem olvadt meg egybefüggőre, maradt szétlapult csimbókokban.) A sajtok mennyisége abszolút ízlés szerinti.
200 fokra melegített sütőben (alsó-felsőmelegen) 20 percig sütöttem. 15 perc után érdemes rákukkantani, hogy mi újság. ;)

1 megjegyzés:

  1. Ha feta van a tetején, akkor szerintem fölösleges a lepénybe sót tenni, elég sós lesz a fetától is

    VálaszTörlés