2011. augusztus 4., csütörtök

Csokifelfújt Vongerichten bácsi kajáldájából :D

Magyarországra importálta Stahl Judit. :)
Jean-Georges Vongerichten egy strasbourg-i születésű, jelenleg az Egyesült Államokban élő sztárséf.

Hozzávalók:
20 dkg étcsoki
5 dkg vaj. Margarin NEM MENŐ (by Bede Márton).
2 tojás
1 tojásfehérje
1 csipet só
1 narancs (elhagyható, amennyiben jobban szeretjük a tiszta csokiízt.)
1/2 ek. cukrozatlan kakaópor
10 dkg cukor (én porcukrot használtam)

A formákhoz 2 dkg vaj és 2 dkg cukor (ehhez viszont kristálycukrot)

A sütőt 190 fokra előmelegítem (én asszem csak 180-ra légkeveréssel)
Felfújtformáim, kerámia sütőtálkáim nincsenek, így muffinsütő mélyedéseit vajaztam ki és cukroztam be.
Gőz fölött összeolvasztom a csokit a vajjal. Ha kész, félreteszem, hogy hűljön kicsit.
A tojásokat szétválasztom, a 2 fehérjéhez hozzáteszem a plusz egyet. Csipetnyi sót szórok hozzá és kemény habbá verem. A tojássárgákhoz hozzáreszelem a narancs héját, hozzászitálom (pl. szűrőn keresztül) a kakaóport, beleteszem a cukrot, majd habosra keverem. (Ha először verem a tojáshabot, akkor nem kell utána elmosogatni a verőket, mert a cukros tojássárgának jó lesz kicsit habosan is, viszont a fehérjének nem lenne jó sárgájásan. :) )
A vajas csokit összekeverem a kakaós-cukros tojássárgájába, majd óvatosan hozzáforgatom a fehérje habot. Belerakom a sütőtálkákba (ha van), ill. én a muffinformákba. Sütőtálkák esetében 10-14 perc alatt, muffinformák esetében kb. 7-9 perc alatt készül el. A külseje megsül ennyi idő alatt, a belseje sűrűn folyós marad, de állítólag ebben a felfújtban épp ez a pláne. Mindenesetre nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése