2011. augusztus 28., vasárnap

Gesztenyés-almás püspökkenyér

Kivételesen 100 % saját innováció. ;)

Mindenféle maradékból csináltam, így kb. harmadáig telt meg a szögletes, sima aljú püspökkenyér-forma. Sztem nyugodtan duplázható az adag, az még mindig simán belefér egy formába.

Hozzávalók:

kb. 30 dkg reszelt alma (tisztán mérve). Én anyósom száraz gőzben eltett reszelt almáját használtam, már nyitva volt az üveg, de lekaptam a reszelt alma tetejét (felső rétegét) a bizt. kedvéért. Szerintem műxik nyers reszelt almával is, csak jól ki kell nyomkodni a levét.
25 dkg gesztenyepüré (én most kb. 15-tel csináltam, mert a többit elnassoltuk Imivel, miközben engedett ki a fagyasztott gesztenyepüré-téglácska a konyhapulton. :D)
2 tojás
10 deka kristálycukor (lehet, h. elég kevesebb is, mert még édes gesztenyepüré is jön bele, majd még kísérletezem vele)
1 mk. őrölt fahéj (nem kötelező, de szerintem nagyon jól passzol a gesztenyéhez meg az almához is)
7 dkg rétesliszt (eredetileg ötöt akartam, de jobb lett így), plusz 2 kk sütőpor
Jöhet bele apróra darabolt étcsoki is, én egy teljes püspökkenyér-formához 5 dekányit szoktam tenni, ha a sima almás püspökkenyeret sütöm.)

A tojásokat habosra keverem a cukorral, beleteszem a reszelt almát és a (szétcincált) szétmorzsolt gesztenyepürét is. Összekeverem az egészet, célszerű robotgép habverőjével, mert az a darabokban maradt gesztenyepürével simán elbánik.
A lisztet összekeverem a sütőporral, majd belekeverem (fakanállal) a gesztenyés-almás trutyiba.
Kikent kilisztezett püspökkenyér-formában kb. 25 percig sütöttem 160 fokon (légkeveréssel), majd utána már csak 160 fokon felső melegen még kb. 10 percet. Csináltam tűpróbát is.
Kiborítottam, rácson hagytam kihűlni. A tetejére jó lehet a csokimáz, ha szereti a család, akkor keserű csokiból. Ha kb. dupla adagban, torta formában sütném, akkor kipróbálnám baracklekvárral töltve is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése