2011. augusztus 4., csütörtök

Kapros rakott zöldbab (Stahl Judit)

Bármilyen zöldséggel működik, ami nem lesz kimondottan trutty állagú főzés közben és szereti a család. Mi zöldbab helyett kb 1 kilónyi (tisztán mérve) brokkolival szoktuk csinálni.

Hozzávalók:
60 dkg zöldbab (mirelit) vagy picivel több friss (a tisztítási veszteség, ugye...)
5 gerezd fokhagyma
5 dl tejföl+2-3 dl a tálaláshoz
3 babérlevél
só, bors
15 dkg juhtúró vagy feta sajt
2 csokor kapor (az kb. 2 deka)
15 dkg füstölt sajt (Cheesland füstölt sajt kiváló hozzá)

A húsos réteghez:
1 vöröshagyma
1/2 dl olaj
2 ek sűrített paradicsom
25 dkg darált hús (csirke, disznó, pulyka satöbbi..., ami akad.)
só, bors
1/2 ek morzsolt majoranna
25 dkg puha parasztkolbász

A sütőt előmelegítem 180 fokra (légkeveréssel) vagy 200 fokra normál villanysütő esetén. Kiolajozok egy kb 20*30 cm-es (mélyebb) tepsit, vagy hasonló méretű sütőtálat.
Vizet forralok a zöldségnek, teszek bele sót meg 2 gerezd fokhagymát. A többi fokhagymát összetöröm és belekeverem az 5 dl tejfölbe. Ha felforr a víz beleteszem a babérleveleket és a zöldséget. Nem kell rongy puhára főzni, mert még sülni is fog.
A húsos réteghez az apróra vágott vöröshagymát megfonnyasztom az olajon. Én lábasban, SJ serpenyőben. ;) Hozzáadom a sűrített paradicsomot, kicsit kevergetem, majd beleteszem a darált húst. Sózom-borsozom, pár percig kevergetem, amíg a hús morzsákra esik szét és kifehéredik. Adok hozzá majorannát és 1 dl meleg vizet, majd lefedve puhára párolom. Csirkének elég 10 perc, disznónak kb. 20-25, pulyka valahol a kettő között. közben kibontom a kolbászt a héjából, a belsejét szétmorzsolom és hozzádolgozom a megpuhult darált húshoz.

Közben nem felejtjük el leszűrni a zöldséget!!!

A fokhagymás tejfölhöz hozzámorzsolom a juhtúrót vagy a fetát, belekeverem a megfőtt, leszűrt zöldséget és az apróra vágott kaprot. A tepsibe kanalazom a zöldség felét, rá a husit, majd a tetejére a maradék zöldséget. A rakottas tetejére reszelem a füstölt sajtot. 20-25 percig sütöm a sütőben. Tejföllel tálalom, kenyeret is lehet hozzá enni, de én nem szoktam, anélkül se nehéz étel. De szerintem elég laktató.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése